თბილისი (BPI) – სსფ-ის მისია 8.5% -მდე გაზრდილი რეფინანსირების განაკვეთის აწევის პოლიტიკას მართებულად მიიჩნევს და იმედოვნებს, რომ, ზრდა ინფლაციის მოლოდინის თარგეთთან მიახლოებამდე გაგრძელდება.
-ფისკალური პოლიტიკა ინფრასტრუქტურულ ინვესტიციებს და სოციალურ ხარჯებს აბალანსებს.
-დაუფასოებელ თამბაქოზე აქციზის გაზრდა გაათანაბრებს აქციზის განაკვეთებს.
-არასაბანკო ინსტიტუტების ზედამხედველობის გაძლიერება კარგია
-მაგრამ უკეთესია ბანკების ახალი სარეზოლუციო ჩარჩოს დროული ამოქმედება.
რეზოლუციის რეჟიმი საბიუჯეტო ინექციით ბანკის გაჯანსაღების შესაძლებლობას აჩენს. ბანკის ყველა ორგანოს სრული უფლებამოსილება გადადის ეროვნულ ბანკზე. თუმცა მმართველი არ უნდა იყოს სებ-ის თანამშრომელი.
„ფინანსთა სამინისტრო აფუძნებს დროებით ბანკს გადაცემული აქციების, აქტივებისა ან/და ვალდებულებების შემდგომში გასხვისების მიზნით“.
-ფისკალური პოლიტიკა ინფრასტრუქტურულ ინვესტიციებს და სოციალურ ხარჯებს აბალანსებს.
-დაუფასოებელ თამბაქოზე აქციზის გაზრდა გაათანაბრებს აქციზის განაკვეთებს.
-არასაბანკო ინსტიტუტების ზედამხედველობის გაძლიერება კარგია
– მიმდინარე ხარჯები 2016 წელს არსებული 25,9%-დან შემცირდა 23.3%-მდე
– კაპიტალური ხარჯების დაჩქარდა( აღმოსავლეთ-დასავლეთის მაგისტრალის, და ქვეშეთი-კობი).
– ფისკალური დეფიციტი სტაბილურად მშპ-ის 2.5%-ის ფარგლებში
-გაუმჯობესებული რეიტინგები (Moody’s, Fitch და S&P Global), 2 ნაბიჯი საინვესტიციო რეიტინგამდე.
-სსფ-ის მხარდაჭერილმა ფისკალურმა პოლიტიკამ საქართველოს რეგიონში 5-ჯერ გაუმჯობებული პოზიციონირების საშუალება მისცა. 5% ზრდა რეგიონის <1% ზრდის ფონზე.
ფინანსთა მინისტრის და ეროვნული ბანკი სსფ-ს მისიასთან პეროგრამის 1 წლით გაგრძელების წარმატებულ შეთანხმებაზე აცხადებს.
გაგრძელება 2 მიმოხილვის დამატებას გულისხმობს, დაფინანსების გაუზრდელად. ქვეყნის ქვოტის 100%-$290 მლნ, გათვალისწიებით, საიდანაც $208 მლნ მიღებულია.
” ეკონომიკამ შეძლო ბოლო პერიოდის უარყოფითი შოკი მინიმალური დანაკარგით გადაელახა”,- სებ-ის პრეზიდენტი ავიემბარგოს მიზეზით რუსეთიდან ტურისტული ნაკადის კლებაზე მიანიშნებს. მან მიმდინარე ანგარიშის დეფიციტის ისტორიულ მინიმუმზე აღნიშნა, რაც საქართველოზე საგარეო შოკების გადმოცემის სიძლიერეს ამცირებს.
მისია მიკროსაფინანსო და სხვა არასაბანკო სექტორის რეგულირების გაძლიერებას იწონებს, ამასთან მთავრობას და სებ-ს აჩქარებს, ბანკების ახალი სარეზოლუციო ჩარჩო დროულად მიიღოს.
რეზოლუციის რეჟიმი საბიუჯეტო ინექციით ბანკის გაჯანსაღების შესაძლებლობას აჩენს. ბანკის ყველა ორგანოს სრული უფლებამოსილება გადადის ეროვნულ ბანკზე. თუმცა მმართველი არ უნდა იყოს სებ-ის თანამშრომელი.
„ფინანსთა სამინისტრო აფუძნებს დროებით ბანკს გადაცემული აქციების, აქტივებისა ან/და ვალდებულებების შემდგომში გასხვისების მიზნით“.